2012/05/18

Tokyo Sky Tree








今日は首が痛い・・・・っていうのはちょっと大袈裟だけれども。

昨日はスカイツリーのショッピング施設「ソラマチ」のプレオープンを拝見しに押上へ。

皆が皆、その「世界一高いタワー」を見上げている光景はちょっと愉快。
と言いつつ、私もついつい見上げてしまうのでした。

しかし、なにしろ高いので、かなり思いっきり首を後ろに倒さないと天辺まで見えず、
首が痛い・・・・。


その建築技術には感嘆するのだけれど、昭和生まれの私にとっては、
やっぱり東京タワーの方が親しみがあり、「東京のシンボル」なんでした。

年寄りっぽい?


I have a neck ache today.
Well, maybe it's a little bit exaggerated. 

I went to the pre-opening of Tokyo Sky Tree SORAMACHI ( 634m-high  free-standing broadcasting tower & it's neighboring shopping center) yesterday.

People were looking up at this "tallest tower in the world" all the time and so was I.
It's so high and you really have to bent your neck backward as hard as possible.

Although it's an amazing architectural style and technology, I, who was born in Showa era, still prefer 333m-high Tokyo Tower ( built in 1958) and feel that it's the symbol of Tokyo.

Do I sound old?

2 件のコメント:

  1. やっとやっとコメントの投稿の仕方がわかった。
    私も東京タワー派だ。昭和だねえ。
    たぶん、私はスカイツリーとやらに一生のぼることはないだろう(笑)

    返信削除
  2. わお。記念すべきお初コメント。実はミワコに指摘されるまで、コメント書き込み設定に制限を加えていたらしいことに気づかなかったのよ、で、解除しましたの。へへ。ありがと。
    スカイツリー見てたら、無性に東京タワー昇りたくなった私はあまのじゃくかしらん?笑

    返信削除