2012/04/07

Spring is here













春が来て、私の心は躍りだす。
春が来て、ワルツにうっとりとする。
希望と衝動が私を導く。
春風が私を喜ばせる。

これは、春を愛してやまない私バージョンの「Spring is here」。
それでも、この時期にニーナ・シモンの悲しい「Spring is here」を聴くのは結構好き。

Spring is here.
My heart goes dancing.
Spring is here.
The waltz is entrancing.
Ambition and desire lead me.
The breeze delights me.

Yes. This is my version of  "Spring is here". I love Spring.
However, I still like listening to Nina Simone's melancholic "Spring is here" in this season.


Spring is here                         春が来たのに
Why doesn't my heart go dancing                      私の心が躍らないのはなぜ?
Spring is here                                        春が来たのに
Why isn't the waltz entrancing                 ワルツは魅惑的でなく
No desire no ambition leads me              希望も衝動も私を導いてはくれない。
Maybe it's becaus nobody needs me         たぶんなぜならそれは、誰も私を必要としていないから。
Spring is here                                        春が来たのに
Why doesn't the breeze delight me                     春風が私を喜ばせてくれないのはなぜ?
Stars appear                                          星が出ても
Why doesn't the night invite me              夜が私の心を引きつけないのはなぜ?
But maybe it's because nobody loves me  でもたぶんそれはなぜなら、誰も私を愛していないから。
Spring is here                                        春が来た。
I hear Somebody told me spring is here  誰かが私にそう言った。

0 件のコメント:

コメントを投稿